22 April 2009

Konsert Radio Rosak?????

| |
Pagi tadi, sementara menunggu bas, Ana menonton MHI di tv3... menceritakan tentang radio rosak... Ana sedikit keliru. Konsert ini diadakan untuk membantu saudara kita di Gaza kata pengulas MHI. Ana sedikit terkilan. "Hai, nak bantu Gaza pon kena buat konsert??" monolog hati ana sendiri.


Inilah sebenarnya masaalah kita umat akhir zaman.
Kononnya nak membantu saudara seagam di sana, tapi membantu dengan cara maksiat. Cuba antum renungkan disaat manusia di Gaza bertempur dengan Zionis, kita disini masih mampu berseronok, mampu bergaul lelaki dan perempuan yang bukan muhrim, dan masih lagi berpeluang melihat artis tergedik-gedik di khalayak ramai. Macamtu ke nak tolong saudara kita di Gaza?????


Ana rasa sepatutnya buat solat hajat perdana ke, buat munajat perdana ke, ni buat konsert.... Ape faedahnya untuk masyarakat. Ini bukan Amal, tapi Maksiat. Kalau nak buat konsert pon, sekurang-kurangnya buatlah konsert nasyid. Ini tidak. Yang mereka jemput ialah artis-artis yang tidak tahu mereka peduli atau tidak tentang saudara kita di Palestin. Ya Allah, hambaMu ini tersepit diantara dunia yang dihuni manusia yang bertuhankan nafsu. Lindungilah hambaMu ini daripad mereka. Berikan mereka Hidayah Ya Allah........

0 Komen:

Catat Ulasan

Nak komen?Ada kemusykilan? Nak beri pandangan? Silakan. Will hit you back!
:D