25 Ogos 2011

Surat dari hatiku..T.T

| |

Sedang aku bersahaja di kamar,tiba2 aku terjumpa satu warkah pesanan dari dalam diriku...Warkah tersebut menceritakan....

Tika ini, hatiku berbolak balik menanggung keperitan yang amat pedih. Lebih perit dari sembilu yang melukakan kulit, lebih hebat dari itu. Aku diuji dengan pelbagai dugaan.Sakit…sungguh sakit(T.T) dan perit untuk menerima hakikat ini..Kala ini, tiada siapa yang dapat aku lihat di belakangku. Kawan-kawan, teman-teman, kaum keluarga mahupun sahabat karib, semuanya seolah-olah tidak wujud dalam kamus kehidupanku.Dan saat aku diuji hebat olehMu, baru aku sedari hakikat yang sebenar erti kasih sayang dan rahmatMu.Baru ku rasai akan kehadiranMu..Tika aku lemas dalam lautan ujianMu yang hebat bergelora,(T.T) tika itu juga aku sedari hakikat sebenar “TEMaN” yang tidak mampu berbuat apa-apa di kala kondisi hatiku yang kian parah.Malah, mereka seolah-olah tidak wujud! Aku juga tersedar, di saat aku diuji hebat sebegini, baru ku tersedar akan jarak hubunganku denganMu, Ya Allah..Saat ini, diri terasa amat malu mengharap pertolonganMu..dan diri ini juga bagai malu untuk mencicip segala nikmat-nikmatMu..terasa jelas dalam hidupku yang telah lama gersang dengan pedoman..terasa hilang semangat untuk hidup..sampai,terlintas di fikiran untuk mengambil jalan pintas agar segera bertemu Malaikat Maut (T.T)..aku malu..malu akan kealpaanku padaMu di kala Kau curahkan segala kesenangan padaku..malahan terus menerus leka diulit mainan syaitan dalam segenap segi..tika Engkau berikan aku nikmat hidup, setiap denyutan nadi..degupan jantungku, langsung tidak membiakkan rasa Taqwa dalam hatiku..tika Kau kurniakan TEMaN padaku..setiap pertemuan kami langsung tidak membuahkan rasa CiNTA padamu..dan, Kau anugerahkanku pelbagai lagi nikmat yang tidak dapat ku zahirkan, namun, kealpaanku menyebabkan aku langsung tidak menggunakan semua itu untuk mencambahkan rasa GERUN akan kekuasaan dan kebesaranMu..lantaran itu, aku tersedar setelah sekarang…sekarang, kau balikkan semua nikmat yang pernah Kau kurniakan padaku…Jika dahulu ku punya TEMaN yang kononnya SETiA dan BErSAMA ketika susah dan senang..tapi sekarang, aku kesorangan…sunyi..di kala ku diuji hebat sebegini..langsung aku ditinggalkan keseorangan..malahan, Kau hantar mereka sebagai ujian untuk ku…(T.T)tika itu juga baru aku sedar.. akan maghfirahMu..sedar akan RahmatMu..sedar akan betapa besar kasih dan cintaMu padaku..Ya Allah, tidak kira betapa jauh aku tersasar dari jalanMu, ku mohon akan rahmat dan keampunanMu..Ampunilah aku dan masukkanlah aku dalam golongan mereka yang solehin..ku merintih paduMu, jangan Kau kembalikan aku ke jalan yang batil..Ya Rabbal Alamin..(T.T)


Coretan Hatimu Yang Gersang
Dari: Hatimu

Untuk: Dirimu dan Sahabat-sahabatmu

0 Komen:

Catat Ulasan

Nak komen?Ada kemusykilan? Nak beri pandangan? Silakan. Will hit you back!
:D