7 Jun 2008

Kekuatan Iman 2

| |
Logo sekolah penulis iaitu Maahad Tahfiz Al-Quran Wal Qiraat

Sambungan dari Kekuatan Iman 1...........

Apa yang mengejutkan mereka ialah Ibnu Abdillah membawa berpuluh-puluh ekor Babi. Sibli dan Junaid lantas terus memeluk Ibnu Abdillah: “ Wahai guruku, mengapakah boleh terjadi begini.......?” “Aku mahu kepada perempuan yang aku lihat di telaga tempoh hari...... Bapanya menyuruh aku memelihara Babi........” “ Ya Guruku, kamu sedar tak yang kamu buat? Marilah kita balik ke Baghdad” “ Bukankah kamu tahu beratus-ratus orang mati kerana aku? Kamu mahu melihat ramai mati kerana aku. Tambahan pula kalau aku balik dalam keadaan begini..........” Akhirnya Sibli dan Junaid pun pulang dengan rasa hampa. Antara perkampungan tersebut dengan Kota Baghdad mereka perlu melalui sebuah sungai. Sedang mereka melalui sungai tersebut, tiba-tiba mereka ternampak Ibnu Abdillah sedang mandi. Entah darimana datangnya dia. Mereka berdua meluru kearah beliau. Ibnu Abdillah mengajak mereka pulang. Alangkah gembiranya hati mereka....... Sesampainya mereka di Kota Baghdad, mereka menyambut Ibnu Abdillah dengan penuh kesyukuran........ Setelah beberapa hari, Ibnu Abdillah pun terkenang akan bapa mertuanya yang mana seorang Pendita Gereja dan Isterinya.Ibnu Abdillah mendoakan mereka supaya mereka mendapat hidayah dari Allah. Malam itu dia bermimpi bahawa isterinya dan bapa mertuanya masuk Islam. Pada keesekon harinya, pintu rumahnya diketuk. Ibnu abdillah membukanya. Alangkah terkejutnya dia bahwa orang itu adalah isteri dan bapa mertuanya. Mereka mengucap Kalimah Shahadah. Alangkah gembiranya Ibnu Abdillah akn hal tersebut.

Begitulah kisah seseorang yang mana diuji oleh Allah SWT.............. Marilah kita berdoa agar kita berad dalam golongan orang-orang yang beriman.......................

0 Komen:

Catat Ulasan

Nak komen?Ada kemusykilan? Nak beri pandangan? Silakan. Will hit you back!
:D